בטח יצא לכם לשמוע על מאפרים ומעצבי אופנה נחשבים, אבל מה תאמרו על 'פדיקוריסט'?

סימון דהאן שויקי, מנהלת סניף נייל סטודיו רעננה, חקרה את השתלבותם של גברים בתחום הטיפוח והמסקנה ברורה: תחום הפדיקור-מניקור פורץ את גבולות המגדר!

בשנים האחרונות מסתננים גברים רבים לעולמות אשר נחשבים "נשיים".
תחום טיפולי הביוטי נחשבים לעיסוק נשי מובהק, ולכן הבחירה של גברים בתחום זה מעוררת תהיות רבות בנושא כגון: מהן הסיבות לבחירה שלהם בעיסוק כזה? לאילו תגובות הם זוכים בקרב המשפחה והחברים? ואיך הם מתמודדים עם הסטריאוטיפים המיניים שמצמידים להם?

עוד בזמן הלימודים נכנסים הגברים לתוך סביבה נשית מובהקת, בהיותם היחידים ממינם בקורס. רובם מספרים כי הם הפכו להיות חביבי הבנות בכיתה, חביבי צוות ההוראה, ואף מועדפים על מכונים בזמן חיפוש עבודה כיוון שהם מייצרים ייחודיות למקום. לבסוף, כולם שמחים על הבחירה בתחום המדובר, גם אם הם צריכים להתמודד עם ניסיונות מצד המשפחה והחברים להניא אותם מבחירתם.

תשאלו את עפר וחי
כדי להבין את הדברים, הזמנו לשיחה את עפר וחי, שני גברים העוסקים בתחום הביוטי באופן מקצועי.
רבים מהגברים נחשפים לתחום דרך אישה דומיננטית בחייהם, וכך נחשפים גם אל הפוטנציאל הכלכלי הגלום במקצוע. עפר מספר שהוא הגיע להתרשמות בנייל סטודיו רעננה עם אשתו שהתעניינה בתחום. "אחרי שחוויתי את הלך הרוחות בבית הספר, המקום מצא חן בעיני והתחלתי לגשש באינטרנט. גיליתי שיש אינספור גברים בתחום הזה ברחבי העולם, לעומת מספרם הזעום בארץ. אני מאמין שעם הקדמה היטשטשו הגבולות בין מקצועות גבריים ומקצועות נשיים. כך למשל, היום ניתן לפגוש הרבה נהגות מוניות ואוטובוסים, לוחמות, בחונות רכב, ואפילו טייסות בחיל האוויר! ומן הצד השני, יש הרבה מאד גברים מובילים בתחום הביוטי: המאפרים הכי מוכרים הם גברים, הספרים הכי מוכרים הם גברים, אז אני לא רואה שום בעיה עם טכנאי ציפורניים או פדיקוריסט".

 

מבחינת עפר, החיבור לתחום הטיפוח הוא טבעי. "אני מטפל לא רק בצד האסתטי של הדברים אלא גם בפן הרפואי. במקצועי אני פרמדיק ומחובר לטיפול באנשים מגיל מאד צעיר. אני רואה בזה שליחות וייעוד. לקוח, ולא משנה אם הוא אישה או גבר, שמגיע אליי לטיפול בעקבות בעיה או כאב כלשהו, חייב לקבל טיפול ולא רק מתוך צורך אסתטי אלא מתוך צורך רפואי של ממש. ברגע של צורך, לא אכפת למטופל אם המטפל גבר או אישה, אלא רק פתרון הבעיה הוא שמשנה. בסוף הטיפול, הכרת התודה היא הדבר המשמעותי והממלא ביותר שכל מטפל יכול לאחל לעצמו".
לעופר יש מטופלים רבים ולטענתו, כשנשים באות אליו לטיפול הן אומנם מופתעות מהעניין, אבל הן מקבלות את זה בהבנה יותר מאשר גברים. "גברים מופתעים בקטע אחר. יש יותר צחוקים בעניין, אבל אחרי שאני מסביר ויורדים לעומק של הדברים, פתאום זה נראה להם לגמרי נורמלי. יש לציין שזה גם מתחבר לאישיות שלי, ולכן בעצם זה מפתיע רק את מי שלא מכיר אותי".

 

חי התחיל את חייו המקצועיים כמעסה רפואי שנתקלת פעמים רבות בזמן טיפול בכפות רגליים בעייתיות, וזה בעצם נתן לו את הרעיון של שילוב פדיקור בטיפול. "בתחילת הקורס זה היה קצת מוזר לכולן, בגלל שאני גבר וסביבי כולן נשים. תמיד היו בדיחות בכיוון שלי, המורה תמיד פנתה לכיתה בלשון נקבה וכולן היו צוחקות. אני לוקח את זה ברוח טובה. התרגלו אליי די מהר, התחברתי לבנות שלמדו איתי ושמרנו על קשר גם אחרי הלימודים".
חי מתמקד בטיפול בפן הרפואי ופתרון בעיות רפואיות אך כשהוא מספר למטופלים שהוא גם יכול למרוח לק, הם מרימים גבה. הוא מאמין שכמו שלא מעניין מטופל אם הרופא שלו ממין זכר או נקבה, כך גם לגבי גברים שעוסקים בטיפוח ובעיקר טיפוח רפואיים. "בסופו של דבר, לא משנה אם אתה גבר או אישה, העיקר הוא ללמוד במקום מוסמך ולקבל כלים נכונים כדי לתת טיפול מקצועי ולא לסכן את המטופלים.

מוצרי OPI
EzFlow
©2024 Nail Studio